Utilizabilitatea este o întreagă știință care are propriile reguli și secrete, dintre care unele le putem dezvălui. În primul rând, trebuie spus despre structura de link-uri a site-ului sau de navigare. Dacă ai avut ocazia să folosești telefoane mobile de diferite mărci, ai observat, desigur, că unele dintre ele sunt teribil de incomode, în timp ce altele, dimpotrivă, par să-ți anticipeze dorințele. Interfețele bine concepute ale telefoanelor Nokia le-au oferit o astfel de popularitate pentru consumatori.

În esență, știința utilizării este știința interfețelor cu utilizatorul. Desigur, un site web nu este un telefon mobil, dar regulile generale încă există și sunt determinate, în primul rând, de particularitățile atenției, percepției și memoriei umane. Cu toate acestea, acum nu vom intra în profunzimile psihicului uman, regulile noastre sunt simple și se bazează pe experiența practică.

Câteva reguli ale unei interfețe competente:

1. Conținutul trebuie să fie structurat vizual. Acest lucru este necesar pentru ca structura conținutului să fie intuitivă dintr-o privire. Orice mijloace disponibile sunt folosite pentru a separa un element al structurii de conținut de altul sau invers, pentru a combina elemente omogene. Astfel de mijloace includ dimensiunea fontului, culoarea, spațierea, separatorul, marcatorul etc. Dacă există mai multe elemente de același rang (de exemplu, elemente de meniu), acestea ar trebui să fie uniforme vizual.

2. Fiecare clasă de structură de conținut nu trebuie să conțină mai mult de 7 elemente. Conștiința umană, așa cum se știe, poate reține o cantitate limitată de informații în RAM și matricele de informații care conțin mai mult de 7 elemente structurale nu pot fi procesate de conștiință simultan.

3. Prin urmare, nu faceți liste lungi în meniu sau în altă parte decât dacă este absolut necesar. Dacă trebuie să potriviți totul, atunci este mai bine să îl împărțiți în părți.

4. Utilizați meniurile contextuale. Sistemul de meniuri contextuale sau link-uri este foarte convenabil și eficient. Este necesar să construiți navigarea contextuală, astfel încât legăturile necesare să fie întotdeauna la îndemână.

5. Amintiți-vă cine este clientul dvs. Când creați un site, amintiți-vă că este imposibil să mulțumiți tuturor, așa că trebuie să vă imaginați clar portretul clientului dvs. și să faceți site-ul doar pentru el. Site-ul ar trebui să fie convenabil, în primul rând, pentru un anumit tip de vizitator, adică publicul țintă. În cazul în care caracteristicile publicului țintă sunt necunoscute sau vagi, ar trebui întreprinse cercetări speciale.